Flow Manager -valmennus
Tavoitteet ja hyödyt
Kehitä prosesseja sujuvammiksi Flow Manager - valmennuksessa
Kun prosessit toimii suunnitellusti ja niitä kehitetään määrätietoisesti, ovat sekä asiakkaat että henkilöstö tyytyväisiä. Toiminta on tällöin paremmin ennustettavaa, virtaavaa ja kustannustehokasta. Asiakkaat saavat palvelunsa ja tuotteensa laadukkaina ja tarvitsemanaan ajankohtana.
Avainasemassa prosessin toiminnan näkökulmasta on Flow Manager -henkilö, jonka tehtäviin kuuluu mm. asiakasprosessien hyvän virtauksen varmistaminen. Hyvä virtaus tarkoittaa sitä, että asiat etenee ilman turhia odotuksia ja viiveitä, ja että toiminnassa pystytään keskittymään olennaisiin asioihin.
Koulutus antaa sinulle ymmärryksen Flow Mangerin tehtävistä ja roolista asiakaskeskeisen ja tehokkaan työn varmistamisessa ja kehittämisessä.
Koulutuksen käytyäsi tiedät, kuinka Flow Manager toimii ja osaat soveltaa tärkeimpiä työkaluja virtaavan toiminnan hallintaan ja kehittämiseen.
Kesto
Koulutus kestää neljä päivää.
Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu prosesseista vastaaville. Heitä voivat olla esimerkiksi vuoro- ja tiimivastaavat, joilla on valtuudet tehdä tarvittavia prosessiin liittyviä toimenpiteitä, joilla hyvä virtaus prosesseissa saavutetaan ja varmistetaan.
Koulutuksen kohdeorganisaatioita ovat julkiset organisaatiot ja yksityiset yritykset. Kaikissa näissä Flow Manager on keskeisessä roolissa laadukasta, virtaavaa ja hyvin ennustettavia prosesseja luotaessa ja kehitettäessä.
Sisältö
Koulutuksen aikana käsitellään seuraavia pääteemoja:
- Virtauksen kartoitus, esteiden tunnistaminen ja toiminnan mittarointi
- Virtauksen vaihtelun vähentäminen ja esteiden poistaminen
- Toiminnan johtaminen ja roolit virtauksen varmistamiseksi
- Virtauksen jatkuva parantaminen
Tässä koulutuksessa sinun ei tarvitse olla japanin ja bisnesjargonin taitaja
Puhumme selkeää suomea ja havainnollistamme asioista esimerkein ja käytännönläheisin harjoituksin.
Todistus
Koulutuksen lopussa osallistujien osaaminen varmistetaan loppukokeella. Osallistuja saa Jalostin Flow Manager -diplomin kun hän on osallistunut valmennuspäiviin, tehnyt harjoitustehtävät ja suorittanut loppukokeen hyväksytysti.
Toteutus
Koulutus toteutetaan neljän päivän mittaisena lähiopetuksena.
Kysy tarjous Flow Manager-valmennuksesta!
Lisätietoja
Pekka Hirvonen, 045 1968 070
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Koulutuksen aikataulu
- päivä (Virtauksen kartoitus, esteiden tunnistaminen ja toiminnan mittarointi)
09.00 Koulutuksen ja kouluttajien esittely, esittäytymiskierros
10.00 Lean perusteet ja Flow Managerin rooli
11.30 Lounas
12.30 Virtaus – kartoitus, hidasteet ja esteet
14.00 Kahvitauko
14.20 Läpimenoaika – Oikea mittari kehittämiseen
15.20 Harjoitustyö 1:n esittely
15.40 Keskustelua päivän aiheista ja harjoitustyöstä
16.00 Päivä päättyy
Harjoitustyö 1: Oman prosessin kartoitus, virtauksen esteiden tunnistaminen ja mittarit
2.päivä (Virtauksen vaihtelun vähentäminen ja esteiden poistaminen)
08.45 Edellisen valmennuspäivän kertaus
09.00 Välitehtävien esittely ja niistä keskustelu
10.00 Vaihtelun vähentäminen – Kohti hallittua toimintaa
11.30 Lounas
12.30 Lean-peli
14.00 Kahvitauko
14.20 Esteiden poistaminen – prosessien hukkakartoitus
15.20 Harjoitustyö 2:n esittely
15.40 Keskustelua päivän aiheista ja harjoitustyöstä
16.00 Koulutuspäivä päättyy
Harjoitustyö 2: Oman prosessin vaihtelun vähentäminen ja esteiden poisto
- päivä (Toiminnan johtaminen ja roolit virtauksen varmistamiseksi)
08.45 Edellisen valmennuspäivän kertaus
09.00 Välitehtävien esittely ja niistä keskustelu
10.00 Visuaalinen johtaminen
11.30 Lounas
12.30 Päivittäisjohtaminen
14.00 Kahvitauko
14.20 Johdon standardityö
15.20 Harjoitustyö 3:n esittely
15.40 Keskustelua päivän aiheista ja harjoitustyöstä
16.00 Päivä päättyy
Harjoitustyö 3: Oman prosessin johtamiskäytännöt ja työntekijöiden roolit
- päivä (Virtauksen jatkuva parantaminen)
09.00 Edellisen valmennuspäivän kertaus
09.20 Välitehtävien esittely ja niistä keskustelu
10.30 Jatkuva parantaminen
11.30 Lounas
12.30 Koko henkilökunnan innostaminen kehitystyöhön
13.15 Systemaattinen ongelmanratkaisu
14.00 Kahvitauko
14.20 Valmennuksen ydisasioiden kertaus
15.00 Loppukoe
15.30 Loppukeskustelu ja osallistumistodistusten jako
16.00 Koulutus päättyy
Muut koulutuksemme:
- LEAN -tietoisku
- LEAN-pelipäivä
- LEAN-koulutus tuotantovastaaville
- LEAN-valmennus: Läpimenoajan lyhentäminen - paras tavoite toiminnan kehitykseen
- LEAN-valmennus: Käytännöllinen ongelmanratkaisu - eroon tulipalojen sammuttelusta
- Visuaalinen päivittäisjohtaminen
- Jatkuva parantaminen - Workshop johtoryhmälle